Edd magad egészségesre!

Annyi mindent olvasni a neten a helyes étkezéssel kapcsolatban, hogy nehéz eligazodni a sok információban. Paleo, gluténmentes, no carb, slow carb, laktózmentes, vega, vegán… sorolhatnánk. Kell-e ezeket követni, ha egészségesen szeretnénk étkezni?

Ha a fentiek nincsenek kínaiul, gratulálunk: jó úton haladsz, mert tájékozott vagy a táplálkozás terén, de hasznos ezekkel is tisztában lenni:

       

Edd magad egészségesre!

  • Attól, hogy valami gluténmentes, még ugyanúgy tartalmaz energiát, nem lehet számolatlanul enni
  • A laktózmentes pl.: kókusztejes, cukrozott shake semmivel sem diétásabb, mint a tejjel készült változat
  • Három tápanyagra van szükséged: szénhidrátra, fehérjére, zsírra. Egyiket sem szabad megvonni tartósan. Még akkor sem, ha fogyni szeretnél, mert pont az ellenkezőjét éred el, vagy valamilyen hiánybetegséged alakulhat ki
  • Egyél színeset: azaz naponta többször zöldséget, gyümölcsöt
  • Ne igyál kalóriát, azaz cukros üdítőket! Felesleges! Olyan, mintha kanalaznád a kristálycukrot magadba.
  • Ehetsz édességet, de ne minden nap!
  • Desszertnek próbálj ki egy különleges gyümölcsöt
  • Készítsd el magad a joghurtodat friss gyümölcsből és natúr joghurtból
  • Tejcsoki vs. étcsoki? Az étcsokiban több a csoki, a tejcsokiban több a cukor! Melyik a nyerő?
  • A cukrozott gabonapelyhet cseréld le natúr zabpehelyre
  • Teát és egyéb italokat ne édesíts!

      

Tudtad, hogy a feldolgozott élelmiszereknek, de főleg a cukrozott üdítőknek köszönhetően átlagosan napi 12 dkg cukrot fogyasztunk, ami egy év alatt majdnem 44 kg fejenként?

   

Ha ezt lecsökkented a felére és még mozogsz is, már tuti nem fogsz elhízni.

© 2017 - Szent Kristóf Szakrendelő Nonprofit Kft.