Okostányér

   

Akkor erős a közösség, ha a különbözőséget elfogadja és segíti az egyéni étrend megtartását. „Ciki” csúfolni és „menő” elfogadni azt, ami egyedi adottság.

     

Hasznos energia: gabonák

   

Egészen kis kortól szoktassuk a gyermekeket a teljes kiőrlésű gabonákból készült kenyerek és tészták fogyasztásához. Építsük be a család étkezésébe a teljes értékű, magas rosttartalmú gabonamagokat, álgabonákat, rizsféléket (pl: zab, árpa, köles, basmati rizs, barnarizs, vadrizs, bulgur).

   

A test egészséges növekedésének biztosítéka: hal, hús, tojás

   

A fehérjék, a fehér és vörös húsok, halak és a tojás a szénhidrátokhoz képest kisebb arányban legyenek jelen étkezéseinkben. Fehérjeforrásként fogyasszon a család gyakran hüvelyeseket, olajos magvakat is!

   

A gyermekek egészségének alapja: zöldség

   

A bennük található vitaminok, ásványi anyagok nélkülözhetetlenek a gyermekek fejlődéséhez, viszont gyakori, hogy a zöldségfélék nem a kedvenceik. Keressük meg azt a módot, ahogyan mégis megeszik: krémlevesnek, bolognai szószba beleturmixolva, akár süteménybe sütve. A legjobb hőkezelés nélkül, nyersen fogyasztva. Ha gyermekünk szívesen megeszi így, kínáljuk gyakran tízóraira, uzsonnára.

   

Természetes desszert: gyümölcs

   

Lehetőleg frissen fogyasszák a kicsik, szezonálisan, naponta egy-két alkalommal. Készítsünk gyakran gyümölcssalátát, házi gyümölcsjoghurtot, gyümölcsös édességeket minimális hozzáadott édesítéssel.

   

A kiegyensúlyozott étrend fontos része: tejtermékek

   

Napi fogyasztásra ajánlott a tej, joghurt, kefir, túró, zsírszegény sajt. Natúr változatban vásároljuk, ezekből pár perc alatt készíthetünk gyümölcscsel ízesített változatot.

   

Kevesebb cukrot!

   

Jelentősen csökkentsük a sok hozzáadott cukrot tartalmazó élelmiszerek fogyasztását – édességektől, üdítőktől, a nagyiparilag feldolgozott, adalékanyagoktól hemzsegő termékektől (kekszek, nápolyi, hűtőpultos desszertek, fagylalt) óvjuk meg gyermekünket.

   

Haszontalan kalóriákkal könnyű túllépni a napi energiaszükségletet, ennek pedig egyenes következménye az elhízás.

   

A cukor a fogváltáskor kibúvó maradandó fogakat is károsíthatja.

   

Változatos, kiegyensúlyozott étrend mellett időnként belefér, hogy gyermekünk édességet egyen, de ennek mértéke döntő.

   

Van, aki nem ihat tejet vagy nem ehet cukrot

Nem vagyunk egyformák. Mindannyiunk szervezete másként reagál egyes élelmiszerekre, azok összetevőire. 
  
Vannak olyan gyermekek, akiknek a szervezete vészreakcióval
reagál bizonyos élelmiszerekre, ezért nekik nem szabad ilyet enni.
Például ebédre ők másféle ételt kapnak.
   
Akkor erős a közösség, ha ezt a különbözőséget elfogadja
és segíti az egyéni étrend megtartását.
„Ciki” csúfolni és „menő” elfogadni azt, ami egyedi adottság.
Címkék: 

© 2017 - Szent Kristóf Szakrendelő Nonprofit Kft.